Een oplossing op maat aan het werk

1. Welke betaalsystemen stelt u voor? »

U hebt de keuze uit verschillende manieren van betalen, zoals cheque, incasso, overschrijving.

2. Staat u in voor de technische service van uw machines? »

Dankzij ons nationaal servicenetwerk kunnen we een totale onderhoudsservice waarborgen.

3. Ik heb verschillende vestigingen, ik maak deel uit van een netwerk of van een grote groep, kan ik dan genieten van hetzelfde aanbod over het ganse grondgebied? »

Onze verantwoordelijke voor nationale ontwikkeling zal u oplossingen voorstellen die inspelen op uw structuur: homogenisering en centralisering van de informatie, aangepaste facturatie, lokale tussenkomst dankzij ons netwerk dat een nationale dekking garandeert.

4. Wat zijn uw voorstellen en oplossingen? »

Afhankelijk van uw behoeften en wensen, bieden wij u een uitgebreid gamma machines aan en oplossingen voor Ter Beschikkingstelling, Huur en Verkoop.

5. Moet ik rekening houden met een toeslag voor het installeren van mijn machine? »

Fountain biedt een totaalservice met inbegrip van levering, installatie en garantie.

6. Hoe kan men bij u bestellen? »

Om in te spelen op uw ritme,  stellen wij verschillende bestelsystemen voor: via telefoon, via fax 24 uur op 24, via e-mail of via de webshop.

Drankjes en snacks

1. Ik ben Rapsody-klant, mag ik de recepten en de dosering van de producten wijzigen? »

Ons comité van « Beroepsproevers » beveelt bepaalde doseringen aan voor de Fountain-kwaliteit. Afhankelijk van uw machine kunnen we echter de recepten en de doseringen in uw bijzijn zoals gewenst wijzigen.

2. Ik ben klant en wordt automatisch van koffie gelevert. Kan ik mijn koffie heuze wijzigen? »

Het hangt af van uw contract. U kunt het gerust melden bij de volgende bestelling en we kunnen uw keuze dan wijzigen.

3. Welke koffie kiezen? »

Fountain beschikt over een breed gamma Fountain-koffie, Rapsody, illy… Hier volgen enkele tips voor het kiezen van de koffie:

- Het branden:

De manier van branden van de koffiebonen bepaalt de bitterheid en de zuurgraad. Bij sterk gebrande koffie bijvoorbeeld zal de bitterheid meer uitgesproken zijn en zal de zuurheid zachter zijn.

In ons gamma Fountain-patronen hebben we verschillende soorten koffie:  licht, middelmatig of sterk gebrand.

- Het malen:

Hoe fijner gemalen, hoe meer uitgesproken de smaak. Fijn gemalen wordt bijvoorbeeld toegepast bij de Scuro van illy, die als ristretto wordt gedronken. De Lungo daarentegen wordt grover gemalen en wordt dan als ‘long’ gedronken.

- Arabica of Robusta:

We hebben 100% Arabica-mengelingen of mengelingen met 20 à 40% Robusta.

Men mag stellen dat Arabica-mengelingen een subtiele koffie produceren met een licht zure smaak, een fijn aroma en een nasmaak van karamel. Robusta wordt steeds gemengd met Arabica en verleent kracht en sterkte aan de koffie.

4. Is de plastic beker milieuonvriendelijk? »

Betrouwbare studies hebben aangetoond dat een tas of kop 3 maal meer belastend is voor het milieu, omwille van het gebruik van water en reinigingsmiddelen.

Voor een tas ligt de hoeveelheid abiotisch materiaal 20% hoger dan voor een plastic beker. De fotochemische oxydatie ligt 30% hoger. 

De kartonnen beker kan worden beschouwd als een verkeerde oplossing. Op het vlak van transport bevat een pallet 40% minder bekers als een pallet plastic bekers. Voor een kartonnen beker is er 25% meer petroleum nodig, 6 maal meer stoom, 13 maal meer elektriciteit en 2 maal meer water.

Cellulose kan afkomstig zijn van niet-erkende wouden en voor de waterdichtheid van polyethyleenbekers is een plastic film vereist. 

De machines

1. Kan ik een koffietoestel of waterfontein aansluiten op het waternet? »

Fountain beschikt over machines die werken op het drinkwaternet. Onze technische dienst staat voor u klaar om de technische installatieoplossingen met u te bestuderen.

2. De hoeveelheid drank in mijn beker is onvoldoende. »

Afhankelijk van het type machine zal onze technische dienst u de nodige aanwijzingen geven om de hoeveelheid aan te passen of de wijziging uitvoeren bij zijn volgend bezoek.

Voor bepaalde soorten koffie is er echter een bepaald volume voorzien voor een perfecte smaak, voor het evenwicht in de mond en voor het aroma van de koffie.

3. Welke betaalsystemen bestaan er voor jullieverschillende toestellen ? »

Vooral voor onze automatische Rapsody-machines bestaan er meerdere oplossingen, zoals RFID-betaalkaart, jetons of muntstukken, muntsystemen met of zonder teruggave en programmering voor gratis consumpties.

4. Ik had graag gebruik gemaakt van het waternet, maar dat is niet mogelijk in mijn lokalen. Bestaat er een alternatief? »

Al naargelang de gekozen machine, kunnen we in een meubel onder de machine een kit met waterautonomie installeren, bestaande uit een reservoir, een pomp en een efficiënte filter.

5. Moet ik flessenwater gebruiken in mijn koffietoestel? »

Neen, het merendeel van onze machines is uitgerust met een filter die geur en smaak van chloor, kalk, zwevende deeltjes, enz. wegneemt.

Contact

Raadpleeg een Fountain-adviseur

De toestellen

Alle beschikbare toestellen

© Fountain Industries Benelux | Sitemap | Disclaimer | Intranet | Fountain Group | Links